Prowadzenie fanpage, w czasach, kiedy Facebook ucina zasięgi, czyli o sile grup, livów i wydarzeń

Polityka Facebooka ciągle się zmienia. Tylko skuteczne prowadzenie fanpage pozwoli Ci osiągnąć zamierzone cele i przełoży się na zyski Twojej firmy. Obecnie spore znaczenie nabrały grupy, transmisje na żywo oraz organizowane wydarzenia. Jak je wykorzystać w swoich działaniach na Facebooku, aby odnieść sukces?

Grupy – potężne narzędzie Facebooka

Z grup na Facebooku korzysta przeszło miliard osób na całym świecie. Już rok temu Mark Zuckerberg, właściciel Facebooka, zapowiedział, że nową misją serwisu będzie wspieranie ludzi w budowaniu wspólnoty i łączenie ze sobą świata.

Prowadzenie fanpage nadal jest bardzo ważnym elementem obecności firm na Facebooku (jak kieruje Brandbay), jednak grupy mają coraz większy potencjał. Serwis wprowadził nowe narzędzia i nadał dodatkowe uprawnienia administratorom grup, które pozwolą na sprawniejsze zarządzenia grupą i jej członkami. Wszystko to sprawia, że grupy pod względem obsługi mocno upodobniły się do stron (fan page’y).

Administratorzy grup mają wgląd w analitykę, dzięki czemu dostają informacje o rozwoju grupy czy zaangażowaniu jej członków (np. o aktywności godzinowej).

Drugą nowością, jaką wprowadził Facebook, jest mechanizm filtrowania wniosków o dołączenie do grupy. W grupach zamkniętych administratorzy mogą łatwiej weryfikować prośby o dołączenie. Takie zapytania można także filtrować według kilku zmiennych, np. lokalizacji czy wykształcenia.

Bardzo pomocne jest też narzędzie do planowania postów, znane wcześniej z fan page’ów. Pozwoli Ci ono na stworzenie postów z wyprzedzeniem – unikniesz w ten sposób stresu i chaosu.

Wyżej wymienione narzędzia dają Ci naprawdę potężne możliwości do skupiania wokół Twojej firmy coraz większej społeczności. Jeśli będziesz dodawał odpowiednio dopasowane posty do swojej grupy docelowej, pobudzisz użytkowników do aktywności i zwiększysz zasięgi. Będzie to bardzo korzystne dla Twojej firmy.

Transmisje na żywo

Live’y cieszą się coraz większym zainteresowaniem na Facebooku. Są one świetnym sposobem, aby przekazać najświeższe informacje, poruszyć istotny problem, czy przekazać użytkownikom przydatne dla nich treści. Dzięki nim będziesz bliżej swoich czytelników i zbudujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Bardzo istotny jest również fakt, że live’y doskonale podnoszą zasięgi na Facebooku, który z miesiąca na miesiąc drastycznie je obcina.

Ludzie są coraz bardziej otoczeni różnymi postami, tekstami i grafikami, dlatego preferują osobiste kontakty. Taki live będzie dla nich czymś nowym i bardziej atrakcyjnym niż link do kolejnego artykułu. Pozwoli Ci na zbudowanie z nimi więzi, ponieważ będą oni pytać, komentować i na żywo uczestniczyć w rozmowie.

Warto wcześniej zapowiedzieć, kiedy dokładnie odbędzie się live i czego będzie dotyczył. Ściągniesz wtedy zdecydowanie więcej osób i zwiększysz zasięgi.

Prowadzenie fanpage jest co prawda mniej wymagające i stresujące, ale to właśnie live’y są przyszłością Facebooka. Wiedzą o tym wszystkie agencje social media, które regularnie wykorzystują tę metodę. Warto więc się przełamać, przygotować temat i treść swojej wypowiedzi i wejść w bliską interakcję z użytkownikami. Nie stresuj się, jeśli coś pójdzie nie po Twojej myśli. Wbrew pozorom takie wpadki to wartość sama w sobie, ponieważ ludzie nie ufają sztucznym i perfekcyjnym postaciom.

Organizowanie wydarzeń na Facebooku

Tworzenie wydarzeń to jeden z ciekawszych sposobów na uatrakcyjnienie Twoich działań na Facebooku, a także świetna metoda docierana do nowych osób oraz kreowania wizerunku Twojej firmy w sieci. Przede wszystkim skupisz określoną grupę osób zainteresowanych danym tematem, co gwarantuje większy odzew z ich strony.

Dodatkowo informacja o postach publikowanych w wydarzeniu trafia do wszystkich osób zainteresowanych i biorących udział (posty na fanpage trafiają jedynie do ok. 10% lubiących go),  ponieważ pojawi się ona w powiadomieniach. Korzystne jest też to, że informacja o wzięciu udziału w wydarzeniu wyświetli się również znajomym zainteresowanej osoby. Tym samym zwiększa się zasięg potencjalnych odbiorców.

Tworzenie grup na Facebooku, prowadzenie transmisji na żywo i organizowanie wydarzeń to świetne metody, aby skutecznie zwiększać zasięgi i kreować Twoją markę.