10 zasad tworzenia firmowych stron internetowych

Strona internetowa, podobnie jak siedziba firmy, czy profesjonalizm pracowników, jest wizytówką firmy. Dlatego każde przedsiębiorstwo powinno zadbać, aby także w wirtualnej rzeczywistości prezentować się jak najkorzystniej. Oto elementy, o których należy pamiętać podczas tworzenia czy zlecania wykonania strony internetowej dla firmy.

 

  1. Przejrzysty układ – strona internetowa powinna zostać tak zaplanowana, aby każdy kto wchodzi na nią po raz pierwszy umiał się w niej odnaleźć i wiedział gdzie szukać interesujących go informacji.
  2. Intuicyjny interfejs – są to zasady nawigowania i posługiwania się stroną. Użytkownik nie powinien musieć zastanawiać się gdzie szukać danych funkcji, one zawsze powinny być intuicyjnie umieszczone, tak by bez zastanowienia mógł z nich skorzystać.
  3. Mobilność – obecnie mobilność jest jedną z najważniejszych cech stron internetowych, ponieważ większość użytkowników korzysta z internetu przez urządzenia mobilne. Ponadto Google wyświetla wyżej w wynikach wyszukiwania strony responsywne.
  4. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych – jeśli strona ma się dobrze pozycjonować powinna zostać zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jeśli tworzeniem strony zajmuje się agencja, która także może ją pozycjonować, wówczas mamy pewność, że strona będzie zbudowana jak należy. Taką agencję, która przygotowuje strony www także pod kątem optymalizacji pod wyszukiwarkę można znaleźć tutaj – projektowanie stron internetowych.
  5. Estetyczny wygląd – kolejnym elementem, który należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu strony www jest jej estetyka. Layout powinien z jednej strony nawiązywać do kolorystyki firmy czy branży, w której firma działa, z drugiej musi być on estetyczny i nie może przyćmiewać treści strony.
  6. Treść strony – powinna zostać przygotowana zgodnie z zasadami perswazyjnego tekstu, powinna zachęcać do kontaktu lub zakupu, ale musi być także merytoryczna. Powinna udzielać potencjalnym czy obecnym klientom informacji na wszystkie interesujące ich tematy związane z działalnością firmy. W tekście powinny zostać też zwarte słowa kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana. Pod żadnym pozorem strona nie powinna powielać treści pochodzącej z innych stron.
  7. Kolorystyka strony powinna być tak dobrana, aby oczy użytkowników ją odwiedzających nie męczyły się zbyt szybko i by wygodnie było czytać tekst.
  8. Zoptymalizowany kod strony – kod strony powinien być przejrzysty i bezbłędny. Nie powinny w nim znaleźć się żaden zbędne linijki kodu, które mogą sprawiać, że strona będzie się długo ładowała, nie będzie działała całkiem poprawnie lub będzie trudna dla robotów Google do poruszania się po niej.
  9. Strona powinna mieć uzupełnione metadane, zwłaszcza „title” oraz „description” od tego zależy jak będzie ona pokazywana przez wyszukiwarkę.
  10. Strona nie może być one page, czyli powinna zawierać przynajmniej 2 – 3 zakładki. Strony bez zakładek są źle widziane w Google i przez to nie ma dla nich miejsca w top 10 wyników wyszukiwania.